3 tips die ervoor zorgen dat je content marketing nog beter wordt
Content marketing. Het is een begrip van deze tijd. Er worden vele mensen ingehuurd om ervoor te zorgen dat de content marketing beter wordt. Maar wat is het nou? In dit artikel proberen wij uit te leggen wat het precies inhoudt en delen wij 3 handige tips en tricks die jij zelf kan toepassen.
Wat is content marketing?
Contentmarketing is een container begrip waarbij alle soorten marketing waar content inzit wordt gemaakt en vervolgens wordt verspreid. Je kan hierbij denken aan blogs, video’s en infographics. Het voordeel aan goeie relevante content is dat mensen sneller geneigd zijn om daarop te klikken. Dit zorgt er niet alleen voor dat je gebruikers tevreden zijn, maar Google zou je beter ranken vanwege de kwalitatief betere content. Nu we ongeveer weten wat content marketing is gaan we het nu hebben over de 3 tips die ervoor zorgen dat jouw content marketing nog beter wordt.
Mobile first, maar ook niet!
Er wordt tegenwoordig vaak geroepen “mobile first!”. Dit betekent dat alle content als eerst voor de mobiele telefoon geproduceerd moet worden. Dit klopt in zekere zin, maar ook weer niet. Steeds meer mensen zoeken hun content op via een smartphone, maar de mensen die een desktop gebruiken om content te bekijken neemt niet af. Wij raden jullie dan aan om content te produceren die zowel geschikt is voor de smartphone als voor de desktop. Stel je bij beiden versies de vraag: komt de boodschap duidelijk over en vertel ik hier hetgeen wat ik wil vertellen.
De ideale dag bestaat niet
Vele mensen zoeken de ideale dag om een bericht te plaatsen. Leuk en aardig, maar wij raden jullie dat niet aan. Het maakt vrij weinig uit op welke dag je content plaatst. Wel raden wij jullie aan om consistent te zijn met het plaatsen van content (denk hierbij aan we plaatsen onze content op een vaste dag. Zo kan de gebruiker verwachten wanneer jullie content plaatsen.
Pak snel de aandacht
We leven in een tijd waar veel content geproduceerd wordt. Kijk maar op Facebook of YouTube. De kijker is kritisch naar de content die hij kijkt. Als de content hem niet bevalt, zal hij het snel weg klikken. Er is namelijk genoeg content om zijn behoefte vullen. Om ervoor te zorgen dat hij niet weg klikt moet je ervoor zorgen dat je zijn aandacht kan pakken. Dit kun je doen door een herkenbare schets te maken, een vraag te stellen. Betrek de gebruiker zodat hij bij jouw content blijft.