6 manieren om sneller in slaap te vallen
slaap

Een goede nachtrust is essentieel voor zowel je mentale als fysieke gezondheid. Maar, een goede nachtrust krijgen is niet vanzelfsprekend voor iedereen.  Voor sommige mensen is het onwijs lastig om in slaap te komen. Wij hebben in de juni editie het onderwerp slaapproblemen al naar voren gebracht. Mensen die hiermee kampen proberen van alles, maar helaas zonder resultaat. Er is hier natuurlijk ook hulp voor te vinden, maar toch zijn er enkele manieren die je wellicht nog niet geprobeerd hebt.

6 manieren om sneller in slaap te vallen

1. Houd jezelf wakker

Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar het werkt wel. Door juist proberen wakker te blijven, kun je eerder in slaap vallen. Dit zou de angstige gevoelens weg kunnen halen die voor sommigen gepaard gaan met een poging tot slapen.

2. Vermijd licht

Zoals voor de meesten wel bekend is, verstoort licht onze biologische klok. Vooral blauw licht, dat van onder andere laptops en smartphones afkomt, is hier schuldig aan. Daarom is het verstandig om licht voor het slapen gaan zoveel mogelijk te vermijden, mocht je moeite hebben met in slaap te vallen.

3. Bellenblaas

Deze methode is niet de meest algemene methode, maar het helpt wel. Bellenblazen! Alleen het zien van de bellen kan al hypnotiserend werken, maar daarnaast is het proces van bellen blazen ook ontspannend. Het wordt eigenlijk een beetje gezien als een meditatieoefening, want het vereist natuurlijk een diepe ademhaling. Ook heeft het een afleidende eigenschap, waardoor de druk om te slapen een beetje wegvalt.

4. Luister naar klassieke muziek

Muziek luisteren voor het slapen? Dat kan! Als het ritme maar 60 tot 80 beats per minuut is. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld klassieke muziek. Een mooi bijkomend voordeel is ook dat je hierdoor minder last hebt van negatieve gevoelens.

5. Lavendelgeur

Een bepaalde geur ruiken, om vervolgens sneller en langer te slapen… Daar dient lavendelgeur zich voor. Deze geur zorgt er ook voor dat je je meer uitgerust voelt na het slapen.

6. Visualiseer een mooie plek

Wat er vaak misgaat in de avonden wanneer je alleen ligt in bed, is dat mensen vaak gaan piekeren. Ze denken aan allerlei dingen, waar ze stress van krijgen. Daarom is het verstandig om een ontspannen plek te visualiseren. Zo krijg je rust in je hoofd en vergroot je de kans om in slaap te vallen.

Categories:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BLIJF OP DE HOOGTE
CLIQUE MEDIA
You may unsubscribe anytime you want by following the unsubscribe link from our newsletter.
Blijf op de hoogte