FocusCura: Meer waardevolle tijd besteden aan je naaste, met behulp van technologie

De druk op de zorg, de groeiende sturing naar zelfredzaamheid en de wens om zo lang mogelijk zelfstandig te blijven wonen vragen om een nieuwe aanpak van thuiszorg. FocusCura helpt die zorg naar een hoger niveau te tillen, met slimme services en producten, waar zowel zorgbehoevenden als mantelzorgers en zorgverleners bij gebaat zijn.

 

“Zorgverleners of mantelzorgers hebben geen behoefte aan een nieuw product of technologie. Zij willen gewoon ondersteuning.” Jeroen van der Heijden,al sinds 2008 één van de vertrouwde gezichten van dit zorginnovatiebedrijf, geeft daarmee direct aan waar het vaak aan schort in veel eHealth oplossingen. “Met onze producten kunnen ze meer kwalitatieve tijd besteden aan een cliënt of naaste. Daar zit de échte waarde voor hen in.” FocusCura houdt zich dan ook niet bezig met het ontwikkelen van technologische zorgproducten, maar van complete innovaties, legt van der Heijden uit: “Onze service bestaat slechts voor 10% uit ‘het product’ en voor 90% uit ‘de dienst’ die wij leveren. Beheer, installatie, het platform, de apothekers, vergoedingen bij verzekeraars, alles wat er om het product heen komt kijken regelen wij.”

 

GEEN OMKIJKEN MEER NAAR MEDICATIE

Zo is er de cMed Plus Medicijndispenser, waarmee een hoop zorgen over medicatie uit handen van de mantelzorger kan worden genomen. De dispenser hoeft slechts één keer ingesteld te worden, waarna het systeem alles regelt. Van der Heijden: “Met één druk op de knop kan de juiste medicatie worden aangeleverd. Geen gedoe meer over welke medicijnen al wel of niet zijn ingenomen en de mantelzorger heeft er, op het bijvullen na, geen omkijken meer naar.” 

 

ALARMERING OP MAAT

Ook de alarmeringssystemen zijn volledig geüpdatet naar de mogelijkheden van nu. Alarmknoppen die onzichtbaar verwerkt zijn in een sieraad of een horloge, bijvoorbeeld. Valdetectie, dat niet meer via een riem gaat die altijd gedragen moet worden, maar via een sensor in de kamer. Daarna is er directe communicatie met de mantelzorger of hulpdiensten mogelijk. Ook kan er een simpel sms’je naar de mantelzorger verstuurd worden als er nog geen beweging is gedetecteerd voor een bepaald tijdstip. En zo zijn er talloze acties te koppelen die op een laagdrempelige manier waarde toevoegen voor de mantelzorger en de zorgbehoevende het gevoel van zelfstandigheid behoudt.

 

WIN-WIN-WIN

Van der Heijden: “Daarmee leveren wij een bijdrage aan het verminderen van de druk op de zorg, omdat er veel meer op afstand kan. De tijdswinst die geboekt wordt kan dan in de ‘warme zorg’ gestoken worden. Bovendien kunnen we onze cliënten zo langer veilig thuis laten wonen”. Een win-win-win-situatie.

 

Kijk voor meer informatie over FocusCura op:
fc.care/over-focuscura

 

Leuk artikel?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gerelateerde Artikelen

Ontvang het laatste nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En mis nooit meer een artikel.