[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”true” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” first=”true”][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent=”no” hundred_percent_height=”no” hundred_percent_height_scroll=”no” hundred_percent_height_center_content=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” status=”published” publish_date=”” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_image_id=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” box_shadow=”no” box_shadow_blur=”0″ box_shadow_spread=”0″ box_shadow_color=”” box_shadow_style=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” first=”true” last=”true”][fusion_text columns=”1″ column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
Organisaties die willen verduurzamen, kunnen grote stappen maken als ze hun wagenpark zo efficiënt mogelijk gaan inzetten en overstappen op elektrische auto’s. Maar in de praktijk blijken veel bedrijven huiverig voor een radicale transitie. Er is zoveel verschillend aanbod, wat past het beste bij een onderneming? Wilma van Veldhuisen is directeur bij Lease Result, expert op het gebied van wagenparkbeheer en leasing en geeft gerichte mobiliteitsadviezen.
Hoe zal de transitie naar meer duurzame mobiliteit verlopen?
“Die transitie is nog niet in een stroomversnelling gekomen, hoewel organisaties wel steeds meer bezig zijn met slimmer en duurzamer reizen, en dat begint met de autoregeling. In het verleden kreeg elke medewerker een auto, tegenwoordig is het toewijzingsbeleid een stuk strenger.
Het is heel goed dat duurzame mobiliteit volop in de belangstelling staat maar de markt is nog wat terughoudend. Organisaties worden bedolven onder de informatie, maar wat ga je kiezen uit het overweldigende aanbod en wat past het beste bij jouw bedrijf? Bedrijven vinden het prima om geïnformeerd te worden over de ontwikkelingen op mobiliteitsgebied maar kijken het liever nog even aan.
Wat is de werkwijze van Lease Result?
“We beginnen met een analyse van de mobiliteitsbehoefte van de klant. Wat voor soort onderneming is het? Gaat het om personen- of bedrijfswagens? Wat is de locatie? Bestaat het personeelsbestand vooral uit jongere mensen? Heeft het bedrijf een vooruitstrevende blik of is het wat conservatiever ingesteld? Hoe gaan we het mobiliteitsvraagstuk inpassen in de bedrijfsdoelstelling? Wat is het mobiliteitsbudget?
Een strategisch inkoopbeleid en een efficiënter gebruik van het wagenpark leidt tot minder CO2-uitstoot en minder auto’s in de vloot is kostenbesparend. Maar hoe stimuleer je gedragsverandering bij medewerkers, veel mensen zijn toch verknocht aan de eigen auto. Je wilt werknemers tevreden houden en tegelijkertijd moeten ze mobiel blijven.
Per bedrijf kijken we wat het beste past en dat hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. Je kunt super laagdrempelig beginnen, bijvoorbeeld met een pilot voor enkele deelauto’s. Als je als opdrachtnemer en -gever samen optrekt, zorgt dat voor hele leuke gedeelde ervaringen en zie je hoe het mobiliteitsvraagstuk binnen een organisatie op een positieve manier gaat leven en zo beslist resultaat oplevert.”
Heeft de corona-crisis gevolgen voor het mobiliteitsdenken?
“Auto’s zijn een belangrijke kostenpost, de noodzaak om juist nu af te schalen is enorm. Wat is er snel mogelijk met het bestaande wagenpark en helpt een flexibele schil om eerder te kunnen anticiperen in een veranderende marktsituatie? Ook wagenparken in eigen beheer leveren kostenbesparingen op of extra liquide middelen. Onze jarenlange ervaring en expertise bieden bedrijven veel voordelen en kunnen helpen om dit op te pakken, zodat men de handen vrij heeft voor andere, belangrijke zaken.”
[/fusion_text][fusion_imageframe image_id=”2213|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”none” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]https://cliquemedia.nl/wp-content/uploads/2020/04/Ontwerp-zonder-titel5.jpg[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]