Wanneer organisaties en bedrijven succesvol willen blijven en willen groeien dan moeten ze anticiperen op de continu veranderende omstandigheden in onze maatschappij. Dat vraagt om voortdurend investeren in medewerkers. Maar ook voor management en leidinggevenden verandert er veel. Hans Schuurmans, CEO bij SkillsTown, online opleider voor bijna 500.000 professionals uit allerlei branches, vertelt over de recente ontwikkelingen op het gebied van digitaal leren.
DE WERELD IS VERANDERD
Schuurmans: “Sinds de uitbraak van corona is de wereld voor leidinggevenden en managers ingrijpend veranderd. Door de opkomst van het hybride werken hebben managers andere competenties nodig. Daarvoor hadden ze de medewerkers om zich heen en konden ze vaak directief leidinggeven. Nu werkt een deel van het personeel vaak elders. Dat vraagt om een heel andere manier van leidinggeven; managen vanuit vertrouwen is belangrijk geworden. Bovendien heeft een manager digitale vaardigheden nodig om met iedereen contact te blijven houden.”
CMBA-PROGRAMMA VOOR MANAGEMENT
“We merkten dat er ook bij managers en leidinggevenden een enorme behoefte bestaat om zich via nieuwe leervormen te scholen en ontwikkelen“, gaat Schuurmans verder. “Voor hen bestaan er natuurlijk MBA-opleidingen, maar deze zijn duur en op universitair niveau. Speciaal voor deze groep hebben we een uniek leerabonnement voor leidinggevenden ontwikkeld, inclusief een corporate MBAprogramma. Persoonlijke ontwikkeling wordt hier gecombineerd met brede zakelijke kennis en strategisch denken.”
GEZONDHEID IS NOG BELANGRIJKER
De meest recente ontwikkeling is de toenemende focus op gezondheid en fitheid. Het is voor veel ‘hybride’ werknemers een hele opgave om een goede balans te vinden tussen werk en privé. “Voor managers en leidinggevenden is het belangrijk om daarop in te spelen en bijvoorbeeld sneller signalen van een opkomende burn-out bij medewerkers te herkennen. Iedereen die gezond van geest en lichaam is presteert immers beter. Onze podcast over mindfulness is dan ook door heel veel klanten beluisterd”, aldus Schuurmans.
LEREN VOOR IEDEREEN
Schuurmans: “De missie van SkillsTown is om bedrijven, organisaties en medewerkers in staat te stellen om mee te bewegen met onze continu veranderende wereld. Dat doen we door leren voor zo veel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Net zoals organisaties als Netflix en Spotify bieden wij bedrijven een abonnement aan waarbij alle medewerkers voor een klein bedrag al toegang krijgen tot een digitaal platform met meer dan 500 trainingen. Daarnaast maken wij leren zo effectief door heel veel verschillende leervormen aan te bieden. Denk aan e-learning modules, podcasts, webinars, video-feedback trainingen en microlearnings; dat zijn hele korte leersessies van drie, vier minuten.”
Voor meer informatie kijk op
www.skillstown.com