Vecore maakt effectief en duurzaam autodelen mogelijk

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”true” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” first=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

Een van de oplossingen voor het dagelijkse fileprobleem is autodelen. Nu staan de meeste auto’s het grootste deel van de dag stil maar als het autodelen echt van de grond komt, kan het autobezit een stuk omlaag. Voordat het zover is moeten er nog wat wel wat hobbels worden genomen. Reinald Bronkhorst is directeur van Vecore, een bedrijf dat autodeelsoftware en hardware heeft ontwikkeld waarmee de autovloot grootschalig kan worden verduurzaamd.

[/fusion_text][fusion_gallery layout=”” picture_size=”” columns=”2″ column_spacing=”” gallery_masonry_grid_ratio=”” gallery_masonry_width_double=”” hover_type=”” lightbox=”yes” lightbox_content=”” bordersize=”” bordercolor=”” border_radius=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””][fusion_gallery_image image=”https://cliquemedia.nl/wp-content/uploads/2020/04/Ontwerp-zonder-titel13.jpg” image_id=”2241|full” link=”” linktarget=”_self” /][fusion_gallery_image image=”https://cliquemedia.nl/wp-content/uploads/2020/04/Untitled-design10.png” image_id=”2146|full” link=”” linktarget=”_self” /][/fusion_gallery][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent=”no” hundred_percent_height=”no” hundred_percent_height_scroll=”no” hundred_percent_height_center_content=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” status=”published” publish_date=”” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_image_id=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” box_shadow=”no” box_shadow_blur=”0″ box_shadow_spread=”0″ box_shadow_color=”” box_shadow_style=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” first=”true” last=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

Welke visie heeft Vecore op de transitie van bezit naar delen?

“Wij voorzien dat autodelen een grote toekomst heeft, maar stellen vast dat de reiziger in het Mobility as a Service (MaaS)-verhaal wordt vergeten. Als je in de stad woont is het niet zo’n probleem. Daar is een goed ontsloten vervoersaanbod met heel veel verschillende aanbieders.

Buiten de Randstad is het een heel ander verhaal. Daar is voor de reiziger te weinig aanbod beschikbaar, het biedt ze onvoldoende zekerheid op vervoer en het is te duur.
Tegelijkertijd zijn er 2,6 miljoen autobezitters bereid om hun auto te delen, mits ze er geld mee kunnen verdienen. De huidige initiatieven om autodelen uit te rollen zijn niet gebruiksvriendelijk genoeg, zij kosten de reiziger en de organisatie te veel moeite. Maar wij denken dat autodelen heel goed mogelijk is als je de deelnemende auto’s maar voorziet van de juiste technologie om ze beschikbaar te maken op het moment dat je er één nodig hebt.”

Wat doet Vecore?

“De mens heeft de behoefte om zich altijd en overal te kunnen verplaatsen. Veilig, snel, eenvoudig en goedkoop en liefst steeds duurzamer. Maar dat is niet altijd mogelijk. Er komen steeds meer personenauto’s die zorgen voor meer uitstoot, onveilige verkeerssituaties en meer onkosten. Er heerst vervoersarmoede. Vooral onder ouderen, mindervaliden, vluchtelingen en mensen met een laag inkomen. Dat zorgt voor sociaal isolement, gezondheidsproblemen en beperkte opleidings- en arbeidskansen.

Daarom komen wij met een duurzame mobiliteitsoplossing die bestaat uit efficiënt autodelen en een goede beheertechniek; drives mobility forward. We werken met slimme software, de beste hardware en een gebruiksvriendelijk beheer. Afgestemd op de behoefte en de situatie van de gebruiker, want dan komt iedereen waar hij of zij wil zijn.”

Business case Hengelo

“Hengelo stond voor de grote opgave om haar mobiliteitsbeleid te verduurzamen. Tot voor kort had de gemeente een waaier aan mobiliteitsoplossingen en waren de kosten onduidelijk. Iedereen gebruikt nu elektrische auto’s, e-bikes en stadsfietsen en de mobiliteitskaart van Reisbalans. Hengelo heeft de primeur waarbij een organisatie (brede) mobiliteit inkoopt en er verder geen omkijken meer naar heeft. Dat kan alleen als je technologie hebt waarmee je dat kunt beheersen. Feitelijk hebben wij hier een interne MaaS-oplossing verzorgd!”

www.vecore.nl

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Leuk artikel?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gerelateerde Artikelen

Ontvang het laatste nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En mis nooit meer een artikel.