[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
Een CRM systeem, oftewel een customer relations management systeem wordt gebruikt om de klantgegevens te beheren. Bijna ieder bedrijf maakt gebruik van een CRM systeem. Veel bedrijven kunnen zelfs niet eens zonder een goed werkend CRM systeem. De bedrijfsvoering is hier erg afhankelijk van.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”0″ padding_bottom=”30″ padding_left=”0″ padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”yes” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_6″ layout=”1_6″ last=”no” spacing=”no” center_content=”yes” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=””][fusion_fontawesome icon=”fa-quote-left” circle=”yes” size=”large” iconcolor=”” circlecolor=”” circlebordercolor=”” rotate=”” spin=”no” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”1″ animation_offset=”” alignment=”center” class=”” id=”” /][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”5_6″ layout=”5_6″ last=”yes” spacing=”no” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=””][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
Veel bedrijven kunnen zelfs niet eens zonder een goed werkend CRM systeem.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
Waarom gebruik je een CRM systeem
Met een CRM systeem kun je alle klantgegevens beheren. Ook kun je precies bijhouden wanneer en welk contact er is geweest met je klant. Doordat je dit inzichtelijk hebt kun je de klantrelatie verbeteren. Wanneer je bedrijf een groot klantenbestand heeft is het gebruik van een CRM systeem eigenlijk altijd noodzakelijk. Alles staat opgeslagen in het systeem, deze gegevens zijn voor alle medewerkers beschikbaar. Dit biedt veel voordelen. Zo weten nieuwe medewerkers bijvoorbeeld precies wat zij kunnen verwachten bij een klant. Ook wanneer werknemers ontslag nemen of ontslagen worden biedt het een voordeel. Wanneer zij contact hebben gehad met een klant blijft de informatie in het systeem staan waardoor de kennis niet verloren zal gaan.
De belangrijkste functies
Een CRM systeem is vaak erg uitgebreid, de mogelijkheden zijn eindeloos. De belangrijkste functies in een CRM systeem zijn als volgt. Ten eerste, het beheren van je klanten. Je kunt alles in het systeem verwerken, van de klant informatie tot wat er tijdens de contactmomenten is gezegd. Daarnaast is het sales proces erg makkelijk bij te houden, zo kun je precies zien waar je klanten in de sales funnel zitten. Een aantal andere belangrijke opties zijn het beheren van bestanden en het communiceren via het CRM systeem.
Maatwerk
Het wordt steeds belangrijker, het aanbieden van maatwerk. Ook bij een CRM systeem komt daar steeds meer vraag naar. Je kunt je voorstellen dat CRM systemen door veel verschillende soorten bedrijven gebruikt worden. Ieder bedrijf heet weer net iets andere behoeftes. Bij het inrichten van een CRM systeem zal daar dus rekening mee gehouden worden. Het ene bedrijf heeft meer behoefte aan het beheren van het klantenbestand terwijl een ander bedrijf juist het salesproces inzichtelijk wil krijgen. Over het algemeen zit er veel overeenkomst in de CRM systemen binnen een bepaalde branche. Vandaar ook dat veel CRM systemen worden gemaakt voor een specifieke branche.
Een goed CRM systeem is een belangrijk onderdeel als het gaat om het beheren van je klanten. Wanneer je het systeem in wilt gaan inrichten is het daarom altijd slim om je te verdiepen in de mogelijkheden en de verschillende soorten CRM systemen. Je wilt natuurlijk wel dat het systeem goed aansluit op je behoeftes. Wanneer dit goed is ingericht zal het veel werkzaamheden een stuk makkelijker maken. Ook zal het veel tijd besparen.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]