Hoe houd je je medewerkers binnenboord in 2022?

FanFactory

De arbeidsmarkt wordt krapper en krapper: momenteel zijn er 126 vacatures per 100 werklozen en wordt 30% van de werknemers eens per kwartaal benaderd voor een nieuwe baan. Logisch dus dat voor bijna iedere organisatie het binden en boeien van medewerkers prioriteit nummer één is. Wat is dé manier om dit effectief te doen? Hoe word je een aantrekkelijke werkgever en houd je je mensen binnenboord? We vragen het Wopje van Andel en Marthe van der Kint, leading ladies van Fan Factory.

‘Medewerkers vormen hét duurzame concurrentievoordeel voor organisaties. Producten en diensten zijn tenslotte te kopiëren, maar het menselijk kapitaal en de manier waarop je dat inzet niet. Het loont daarom om in je medewerkers te investeren. Ondanks het feit dat de arbeidsmarkt meer overspannen is dan ooit, is het slecht gesteld met medewerkerbetrokkenheid in Nederland: slechts 10% van de Nederlandse werknemers is écht betrokken bij zijn werk en toegewijd aan zijn werkgever. Voor veel organisaties is er dus werk aan de winkel’.

 

DE EMPLOYEE JOURNEY

 

‘Gemiddeld 40% van de nieuwkomers stapt op in de eerste negen maanden. Het aannemen van een nieuwe medewerker kost – afhankelijk van de branche – gemiddeld een jaarsalaris. Reken maar uit hoeveel geld de huidige dynamiek op de arbeidsmarkt een organisatie kost. Zaak dus om ervoor te zorgen dat het aangenomen talent stap voor stap op de juiste manier in de organisatie wordt opgenomen en zich daarbinnen positief ontwikkelt.

 

De employee journey noemen we dit ook wel: de reis die de medewerker maakt vanaf het moment dat hij in dienst komt. Anno 2022 is een goede en onderscheidende employee journey geen luxe, maar een absolute must. Het is evident dat een goede communicatie hierin een belangrijke rol speelt en dat tijdig, voldoende en effectief communiceren cruciaal is. Door te werken met een eigen medewerkerapp waarin je de hele employee journey digitaliseert en automatiseert, bouw je kwaliteit in én bespaar je een hoop handwerk. Natuurlijk kun je niet enkel met techniek zorgen voor betrokken en bevlogen medewerkers; persoonlijke aandacht en effectief leiderschap zijn minstens zo belangrijk. Leidinggevenden moeten, zo is onze ervaring, veel ballen in de lucht houden. Door dat wat digitaal kán, digitaal te maken, winnen zij tijd om een band op te bouwen met hun medewerkers.’

 

 

 

DIGITALISEREN VAN JE EMPLOYEE JOURNEY

 

 ‘Bij Fan Factory weten we als geen ander dat het inzetten van moderne technologie een must is om medewerkers te bereiken, betrekken en binden. Werkt jouw organisatie met onze Fan App, dan vindt je medewerker alles voor zijn werk terug in één app. Gekoppeld aan de andere systemen waar je mee werkt en in je eigen look & feel. Met een druk op de knop activeer je de employee journey voor jouw medewerker. Gedoseerd en geautomatiseerd, maar tóch persoonlijk. Just in time, just in place, just enough én just for you. De content maak je zelf mét je medewerkers of besteed je uit aan Fan Factory. 

 

Meer weten?

Ga dan naar: 

https://fanfactory.nl/

Leuk artikel?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gerelateerde Artikelen

Ontvang het laatste nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En mis nooit meer een artikel.